Program Anugerah Juara Lagu Ke-32 (2018) TV3

Anugerah Juara Lagu Ke-32

Anugerah Juara Lagu Ke-32 akan berlangsung pada Ahad 11 Februari 2017, bermula jam 9 malam bakal menyaksikan dua belas finalis akan berentap di pentas konsert akhir Anugerah Juara Lagu ke 32 (AJL 32)

Malam kemuncak AJL 32 bertemakan Fesyen dan Muzik bakal berlangsung di Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), Kuala Lumpur pada 22 Januari 2017, bermula pukul 9 malam dan akan disiarkan di TV3 serta portal tonton.com.my. AJL 31 bakal menyaksikan gabungan empat pengacara iaitu Farah Fauzana, Fizi Hot FM, Awal Ashaari dan Sarimah Ibrahim. Berikut senarai 12 lagu layak ke AJL 31 mengikut giliran persembahan pada malam kemuncak AJL31.

Senarai Lagu dan Finalis AJL 32
Sejati (Faizal Tahir & Caliph Busker), Tergantung Sepi (Haqiem Rusli), Jampi (Hael Husaini), Separuh Mati Ku Bercinta (Dayang Nurfaizah), Amboi (Altimet) dan Lebih Sempurna (Syamel), Aku Yang Sebenarnya (Hazama dan Penglipurlara), Akhirnya Cinta (Salma), Menahan Rindu (Wany Hasrita), Aku Cinta (Syamel dan Ernie Zakri), Bayang (Khai Bahar) dan Warkah Untukku (Ara Johari)

Keputusan AJL32

Juara: Jampi - Hael Husaini
Kedua: Sejati - Faizal Tahir & Caliph Busker
Ketiga: Tergantung Sepi - Haqiem Rusli
.
Persembahan Terbaik: Altimet - Amboi
Vokal Terbaik: Aku Cinta - Syamel dan Ernie Zakri